fbpx

3 stappenplan voor online zichtbaarheid

googleU bent met uw technisch bedrijf al enkele jaren in succesvol in het ondernemen. Toch merkt u dat er steeds meer concurrentie op de markt komt en wilt u zich blijven onderscheiden. Uw organisatie heeft een specialisatie waarmee u zich onderscheid en dat wilt u meer zichtbaar maken. Hoe zorgt u ervoor dat u zichtbaar blijft in de groeiende digitale wereld? Met een eenvoudig stappenplan voor online zichtbaarheid.

Website

Geen enkele organisatie kan tegenwoordig zonder website. Heeft u geen website, wordt u ook niet gevonden op het internet. Het internet is voor de huidige generatie leidend als het gaat om referenties, ervaringen en om informatie op te zoeken over organisaties. Een website geeft de ‘eerste indruk’ bij een potentiele klant. Is deze onduidelijk of biedt de website te weinig informatie, dan is de bezoeker heel snel verdwenen. Zorg dat de website dezelfde uitstraling heeft als het bedrijf. Geef uw bezoeker het gevoel dat hij bij u aan het juiste adres is. Zorg voor herkenning. Ga op de stoel van uw doelgroep zitten en schrijf vanuit dat perspectief uw teksten. Zorg voor een duidelijke navigatie op de website, zodat de bezoeker weet waar hij moet zijn.

Sociale media

Sociale media is een onderdeel van uw marketingplan. Als u weet wie uw doelgroep is, dan weet u ook op welke sociale media ze zich bevinden. Zorg dat uw organisatie op dit platform zichtbaar is. Soms zijn er verschillende groepen en daarmee ook verschillende sociale media waarop u zichtbaar wilt zijn. Het is geen probleem om op 1 of 2, misschien wel 3 sociale media uw organisatie te laten zien. Echter u kunt beter 1 sociale media vorm goed aanpakken, dan meerderen een klein beetje. Daarnaast is het ook zinvol om te weten wat anderen over uw bedrijf op sociale media publiceren.

Content Kalender

Een veel gemaakte opmerking is dat sociale media vaak veel tijd kost. De hoeveelheid tijd die u in sociale media steekt, hangt helemaal af van hoe u er zelf mee omgaat. De meeste tijd gaat zitten in het bedenken van: Wat ga ik op mijn sociale media zetten? Persoonlijk ben ik voorstander om een Content Kalender te maken per kwartaal. Pak een kladblok of leeg Word document en beschrijf het volgende:

• Benoem 5-10 problemen van uw klant.
• Benoem ook 5-10 oplossingen.
• Zijn er evenementen in het komende kwartaal waar uw organisatie aanwezig is?
• Benoem specialisme(s) van uw organisatie?
• Wist u datjes?
• Heeft het bedrijf keurmerken? Benoem dan de voordelen van het in zee gaan met een bedrijf met keurmerk?

Zo heeft u al heel snel 12-13 items om elke week iets te vermelden op sociale media. De kracht zit hem in de herhaling. Een aantal onderwerpen kunnen moeiteloos meerdere kwartalen herhaalt worden. In de regel hou ik aan dat 1 op de 5 berichten ook een verkoop gerelateerd bericht mag zijn. Er bestaan tools waarbij u berichten kunt agenderen waardoor het minder tijd hoeft te kosten.

Groet,
Sandra

E-mail

Blijf in contact

Post Adresgegevens:
Secretaris Versteeglaan 53
3451 XH VLEUTEN
Kvk 30222082

Algemene voorwaarden

Bellen

Databases:
Ernst van der Heijden: 06 5255 7123

Websites:
Sandra van der Heijden: 06 1171 6861

Liever mailen?
info@basisworks.nl