fbpx

7 redenen om social media in te zetten

Ik kom nog steeds mensen tegen die geen of weinig gebruik maken van sociale media. Als je bedenkt dat onderstaande aantallen NEDERLANDSE gebruikers actief zijn op sociale media:

  • shutterstock 277866641Snapchat - 1,9 miljoen
  • Pinterest - 2,4 miljoen
  • Twitter - 2,6 miljoen
  • Instagram - 3,2 miljoen
  • LinkedIn - 4,3 miljoen
  • YouTube - 7,5 miljoen 
  • Facebook - 10,4 miljoen

Dan mag je er vanuit gaan dat jouw doelgroep ook op een van deze sociale media actief is. De kunst is om te achterhalen welke sociale media. Dit los je op door 3-4 persona's te beschrijven. Deze persona's hebben een leeftijd, man/vrouw, gezinssamenstelling, hobbies, normen en waarden en met die gegevens in je achterhoofd, kan je traceren waar deze persona's actief zijn. Kies op basis van de persona's het sociale media waar je zakelijk zichtbaar wilt zijn. 

7 redenen om sociale media zakelijk te gebruiken? 

  1. Sociale media is de goedkoopste manier om in contact te komen met je doelgroep. Door sociale media in te zetten, vergroot je je bereik.
  2. Met sociale media bereik je nieuwe doelgroepen. Voor uitbreiding van de business is sociale media een goed in te zetten tool.
  3. Sociale media biedt een mogelijkheid tot online contact en klantenservice.
  4. Voor een organisatie is het belangrijk om de online reputatie te managen. Zowel voor positieve als negatieve reacties van de doelgroep.
  5. Sociale media is onmisbaar bij het toepassen van crisis communicatie. 
  6. Sociale media helpt bij vinden van personeel.
  7. Wil je meer weten over je klanten, concurrenten of de markt? Speur de sociale media af!

Dit zijn 'slechts' 7 redenen die je mogelijk overtuigen om zakelijk sociale media in te zetten. 

Waar moet ik beginnen met het inzetten van sociale media? 

Lukraak berichtjes op sociale media plaatsen, is als schieten met een luchtbuks en hopen dat je raak schiet. Nee, wil je gedegen sociale media inzetten, dan is het handig om een sociale media strategie op te zetten. Een sociale media strategie begint bij het beschrijven van de persona's, kijk op welke sociale media deze persona's actief zijn, maak zakelijke accounts aan en creĆ«er een content-kalender. 

Waardevolle content

Wil je je doelgroep behouden, dan is het niet verstandig om dagelijks 'verkoop' berichten op sociale media te plaatsen. Of berichten zonder toegevoegde waarde voor de lezer. Bedenk bij elk bericht dat je plaatst: "Wat wil ik mijn doelgroep vertellen?". Zorg voor waardevolle informatie! Niemand zit te wachten op het zoveelste onzin bericht. Weet je niet wat je moet plaatsen? Kijk dan eens naar de vragen die jouw klanten hebben. Noteer deze vragen en maak daar sociale media berichten van. Easy content!!

Maak je gebruik van sociale media, plan hier tijd voor in!  Blokkeer  een halve dag in je agenda en maak meerder berichten voor bijvoorbeeld een week. Sociale media kan je veel al plannen. Dan is het niet nodig om dagelijks hiermee bezig te zijn. Veel succes :)

Maak jij bewust geen gebruik van sociale media, dan ben ik erg nieuwsgierig naar de reden. Laat het me eens weten. 

Groet, 
Sandra 

E-mail

Blijf in contact

Post Adresgegevens:
Secretaris Versteeglaan 53
3451 XH VLEUTEN
Kvk 30222082

Algemene voorwaarden

Bellen

Databases:
Ernst van der Heijden: 06 5255 7123

Websites:
Sandra van der Heijden: 06 1171 6861

Liever mailen?
info@basisworks.nl